Nejlepší aplikace pro práci na dálku

Pokud pracujete na dálku, ať již jako freelancer nebo zaměstnanec, neobejdete se bez široké škály online nástrojů, které vám umožní pracovat rychleji a efektivněji.

Pomocí pár aplikací můžete snadno komunikovat se svými kolegy, organizovat setkání, sdílet dokumenty, zadávat a plnit pracovní úkoly, zaznamenávat výdaje a mnoho dalšího.

Se správnými nástroji jste schopni zefektivnit nudné rutinní činnosti a ušetřený čas věnovat tomu, co je podstatné. Zde je přehled těch nejlepších z nich:

Projektový management – Trello, Asana, Basecamp

Zřejmě nejdůležitějšími nástroji pro práci v týmu jsou aplikace na správu projektů. Existuje jich celá řada a nelze doporučit jeden jediný, protože vždy záleží na konkrétních potřebách vašeho týmu – kolik máte členů v týmu, na jak velkých a komplexních projektech pracujete apod.

Pro jednotlivce a menší týmy je vynikající Trello, založené na vytváření virtuálních nástěnek. O něco pokročilejší, zejména ve své placené verzi, je Asana. Pro větší týmy lze doporučit Basecamp, který má jednotnou cenu $99 měsíčně nezávisle na počtu členů týmu. Vývojáři pak jistě znají JIRA.

Zajímavou alternativou je i český nástroj Freelo.

Komunikace – Slack

Existuje spousta komunikačních nástrojů (Messenger, Skype), ale pro pracovní účely se nám nejlépe osvědčil Slack, který si můžete nainstalovat, jak na počítači, tak do mobilu (dostupný je navíc i jen v prohlížeči). Jedná se o komunikační nástroj se vším všudy. Můžete chatovat ve veřejných a soukromých kanalech, posílat zprávy jednotlivým kolegům, telefonovat nebo pořádat skupinové videohovory, či sdílet soubory. Navíc ho lze propojit s dalšími aplikacemi, např. Google Drive, Trellem či Asanou.

V základní podobě je zdarma, v případě rozšířených funkcí stojí 6 až 12 dolarů měsíčně za každého uživatele.

Alternativy: Twist, Microsoft Teams

Organizace schůzek – Doodle

Dohodnout termín setkání, který by vyhovoval všem vašim kolegům nebo klientům, může být oříšek. Ne však s aplikací Doodle, která umožňuje vytvořit přehledné hlasování o tom, jaký datum a čas je pro všechny zúčastněné nejvhodnější. Jednoduché a geniální!

Doodle nabízí jak bezplatnou verzi, tak i placenou (bez reklam a s rozšířenými funkcemi) za $43 ročně pro profesionály a $59 ročně za uživatele pro týmy.

Vytváření a sdílení souborů – G Suite

Nejen při práci na dálku je nezbytné, aby k jednomu dokumentu mělo přístup více. Může se jednat o text, který komentuje více lidí, či tabulku, kterou v reálném čase upravuje více členů týmu. Jedním z nejlepších online kancelářských nástrojů jsou Google Dokumenty a na ně navázané úložiště Google Disk.

Jako alternativu můžeme zmínit Office 365, které přinášejí klasické Microsoft programy a někomu tak mohou vyhovovat více.

Měření času – Toggl

Čas jsou peníze, a proto vědět, jaké činnosti nám zaberou nejvíce času se hodí vždycky, nejen v práci. Naštěstí tu jsou nástroje jako Toggl, díky, kterým je měření času hračka. Stačí zadat název činnosti, zmáčknout stopky a je to.

V základním provedení je nástroj zdarma, za prémiovou verzi zaplatíte $18 měsíčně za uživatele.

Správa a sdílení hesel – LastPass

Jedna ze zásadních pomůcek pro firmy i jednotlivce, pokud používáte spoustu online nástrojů vyžadujících spoustu unikátních hesel. S LastPassem vám totiž stačí znát jedno jediné a ostatní se vyplní automaticky. Skvělý nástroj nejen pro správu hesel, ale i pro jejich bezpečné sdílení.

Tvorba a sdílení screenshotů/videí – TinyTake

Nejednou se stane, že potřebujete kolegovi či klientovi nasdílet snímek vaší obrazovky, ideálně s šipkami a popiskem. Pro tento úkol skvěle poslouží aplikace TinyTake, která kromě screenshotů umí vytvářet i videozáznamy obrazovky. V základní verzi je navíc zdarma.

Interaktivní nástěnka – RealtimeBoard

Používáte v týmu při brainstormingu nástěnky? Pak jistě oceníte online nástroj RealtimeBoard. Jedná se o nekonečnou virtuální tabuli, kam můžete zaznamenávat veškeré vaše myšlenky, nápady a vizualizace. Aplikace umožňuje kreslit, psát, vytvářet tabulky, grafy a myšlenkové mapy, sdílet obrázky, lepit štítky, chatovat, komentovat, a mnoho dalšího.

Alternativa: ExplainEverything,

Tvorba poznámek – Evernote

Jsou lidé, kteří si veškeré poznámky zapisují do klasického papírového bloku. A pak jsou tu ti, kteří chtějí mít veškeré zápisky a myšlenky digitálně. Pro ty můžeme doporučit nástroj Evernote. Tato aplikace je dostupná pro všechny druhy zařízení a umožní vám vám zaznamenávat a organizovat písemné záznamy, soubory, obrázky, snímky obrazovky, skeny či zvukové nahrávky. Vše je samozřejmě možné snadno sdílet s přáteli či kolegy.

Alternativa: OneNote

Další tipy:

https://www.flexjobs.com/blog/post/most-useful-home-office-apps/
https://365tipu.cz/2016/07/02/tip549-jake-aplikace-pouzivat-pro-praci-na-dalku/
https://medium.com/the-mission/top-20-remote-working-apps-12f00011d4e

Úvodní obrázek: asana.com

Podělte se s námi o váš názor

Flexiheads.cz

Pracovní portál zaměřený na profesionály, pro které je důležitá pracovní flexibilita. Cílem je vám pomoci nalézt zaměstnání, díky kterému lépe skloubíte pracovní a rodinný život.

Máte dotaz? Kontaktujte nás

podpora@flexiheads.cz

+420 152 361 205